Czym powinien charakteryzować się sejf do gabinetu?

Poufne informacje na temat przedsiębiorstwa, kontrahentów, ważne dokumenty czy wrażliwe dane i ich nośniki powinny być szczególnie chronione w każdej firmie. Najlepiej, by były one przechowywane w solidnym sejfie, który można z powodzeniem ukryć nawet w takim gabinecie, który znajduje się w domu. Radzimy, na co szczególnie warto zwrócić uwagę, wybierając sejf gabinetowy.

Gabinet to miejsce, które często skrywa wiele potencjalnie wartościowych przedmiotów, gotówkę, a także poufne dane firmy. Dokumenty, które znajdują się w biurach, mogą dotyczyć ważnych płatności, wartości kontraktów, klientów, umów czy zawieranych transakcji. Jeśli przedsiębiorca chce, by tego rodzaju wrażliwe dane były w pełni chronione, powinien zastanowić się nad kupnem sejfu. Wybór odpowiedniego modelu jest determinowany przez przynajmniej kilka czynników, a jeden z ważniejszych to planowana zawartość. W tym wypadku warto wziąć pod uwagę zarówno wartość, jak również gabaryty przedmiotów, które mają znaleźć się w sejfie. Pozwoli to na określenie klasy pojemnika, a także jego wielkości i wyposażenia.

Jaki sejf do gabinetu wybrać?

Produkty często wybierane do biur to sejfy meblowe. Oznacza to, że są to pojemniki, które zostają zamontowane i ukryte w meblach, np. w biurku czy szafie. Wybierać można spośród wielu klas od S2 do I. Klasa sejfu powinna bowiem odpowiadać wartości planowanej zawartości. Bez większych problemów można także dobrać do niego różnorodne wyposażenie oraz rodzaj zamków. Istotne są także gabaryty sejfu biurowego. Jeśli planujemy przechowywać w nim wyłącznie gotówkę, lepiej postawić na mały model, który będzie najłatwiejszy do ukrycia. Pojemnik może być jednak na tyle duży, żeby pomieścił np. segregatory z dokumentami, nośniki danych i pieniądze. W przypadku gabinetu warto zwrócić uwagę nie tylko na to, by sejf stanowił skuteczne zabezpieczenie antywłamaniowe, ale także by był on odporny na działanie wysokich temperatur. W przypadku zaprószenia ognia i pożaru wnętrze sejfu gabinetowego będzie wtedy chronione przed płomieniami oraz zalaniem przy dogaszania pożaru.

Sejf do zadań specjalnych w gabinecie

Wybór sejfów do biur jest jednak na tyle duży, że nie trzeba ograniczać się do modeli meblowych. Dostępne są bowiem pojemniki przeznaczone tylko do przechowywania dokumentów, kluczy, nośników danych czy wolnostojące, ciężkie sejfy na wartościowe przedmioty. Ważne, by wybierając odpowiedni model, nie kierować się wyłącznie ceną, ale brać pod uwagę też to, że solidny sejf nie tylko skutecznie zabezpiecza przed kradzieżą cennych przedmiotów, ale zwiększa również dostępną sumę ubezpieczenia majątku. Istotne jest także to, by pojemnik spełniał wyśrubowane normy niezależnych, europejskich instytucji – np. VdS – i posiadał certyfikaty, które stanowią gwarancję jakości i skuteczności.

Przeczytaj także: