Jaki sejf do biura wybrać?

W firmach, a także w gabinetach domowych przechowywane są często ważne dokumenty zawierające poufne informacje i gotówka. By wartościowe przedmioty były bezpieczne, warto zainwestować w solidny sejf, który będzie odporny zarówno na włamanie, jak i działanie ognia.

Co na dokumenty?

Przed wyborem odpowiedniego sejfu trzeba zastanowić się, co będzie jego zawartością. To właśnie ona determinuje zarówno klasę odporności ochrony, jak i rodzaj wykorzystanych w nim zabezpieczeń. W przypadku istotnych dokumentów, takich jak: umowy, akty notarialne i druki archiwalne, wystarczyć powinna odporność przeciwogniowa i uniemożliwienie otwarcia urządzenia przez osoby postronne. Dobrym rozwiązaniem w tym wypadku jest duża ognioodporna szafa na dokumenty, czyli kompromis między sejfem ognioodpornym a szafą stalową. Przed włamaniem chroni system bolców ryglujących i solidna sejfowa konstrukcja, a specjalna powłoka zabezpiecza przed działaniem wysokich temperatur. Z kolei do segregowania dokumentów i prowadzenia kartotek można wykorzystać sejfy kartotekowe o stopniu bezpieczeństwa A/S1.

Sprawdź sejfy na dokumenty w Hartmann Tresore!

Jak przechowywać gotówkę w biurze?

W biurach, w których trzyma się kosztowne przedmioty, papiery wartościowe, poufne kontrakty, dane czy gotówkę, niezbędny jest sejf. Do wyboru mamy zarówno modele meblowe, jak i wolnostojące oraz przeznaczone do przechowywania danych. Ochrona może dotyczyć potencjalnego włamania lub pożaru. W przypadku niewielkich przedmiotów i gotówki warto postawić na małe, dyskretne rozwiązanie i dopasować klasę odporności do ich wartości. Dużą oszczędność miejsca i wysoki poziom estetyki zapewniają sejfy meblowe, które z powodzeniem można ukryć w biurku lub szafie. Wykorzystuje się w nich zaawansowane systemy zamków oraz optymalną ochronę przed ogniem. Ich dużą zaletą jest również indywidualne dopasowanie wnętrza i wymiarów. W zależności od modelu występujące klasy ochrony to: S1, S2 i I.

Zobacz artykuł: Sejfy na pieniądze jaki i dlaczego wybrać?

Poznaj sposoby ukrycia pieniędzy w domu bądź mieszkaniu: 7 pomysłów, gdzie schować pieniądze w domu, aby czuć się bezpiecznie

Skrytka do zadań specjalnych

Kiedy w biurze planujemy przechowywać większe przedmioty, np.: prototypy produktów, cenne urządzenia, ich części lub dzieła sztuki, warto zainwestować w sejf wolnostojący. Dostępne są w szerokiej gamie modeli i klas odporności przeciwwłamaniowej. Można je dopasować stylistycznie do wyposażenia np.: przez wykorzystanie dodatkowych skrytek wewnętrznych czy regulowanych półek. Ich atutem jest także możliwość kotwienia w podłożu, co uniemożliwia złodziejom wyniesienie urządzenia. Jeśli biuro często odwiedzają klienci, można z kolei pokusić się o sejf do biura ze szkłem pancernym lub wykonany z pleksi. Takie rozwiązania umożliwiają bezpieczną prezentację np. ekskluzywnych produktów.

Bezpieczne nośniki danych

W wielu firmach najcenniejszym aktywem są z kolei dane i pliki. Aby zabezpieczyć je przed kradzieżą, trzeba trzymać je w przeznaczonym do tego celu miejscu. Specjalne sejfy na nośniki danych, takie jak np. płyty CD, DVD czy taśmy streamerowe, przystosowane są do nich wielkością i wyposażeniem. Wybierać można zarówno spośród małych skrytek, doskonałych do gabinetów domowych, jak i dużych modeli przypominających szafy. Poszczególne rodzaje różnią się od siebie zarówno wielkością, wyposażeniem, jak i klasą odporności w przedziale od S1, S2 do I, II, III.

Przeczytaj również: